سندسازی اماراتی ها برای جزایر سه گانه ایرانی
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
کیوسک بین المللی «تابناک»
سندسازی شیخ نشین امارات در مورد جزایر ایرانی، ساخت سپر موشکی در کرانه باختری توسط آمریکا، واکنش رژیم صهیونیستی به توافق جدید اقتصادی ایران و چین، ادعای مطبوعات اسرائیلی در مورد حمله به ایران و توهین یک روزنامه آمریکایی به اعتقادات شیعی ایرانیان، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان در رابطه با ایران است.

سندسازی امارات و تلاش این شیخ نشین برای اثبات ادعایش در مورد جزایر ایرانی، ساخت سپر موشکی در کرانه باختری توسط آمریکا، واکنش رژیم صهیونیستی به توافق جدید اقتصادی ایران و چین، ادعای مطبوعات اسرائیلی در مورد حمله به ایران و توهین یک روزنامه آمریکایی به اعتقادات شیعی ایرانیان، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان در رابطه با ایران است. 

 
به گزارش «تابناک»، ادعاهای شیخ نشین امارات در مورد جزایر سه گانه پایانی ندارد و این ادعاها هر روز در شکل و لباسی جدید عرضه می شود، بلکه خریداری برای آن ها پیدا شود. 
 
در آخرین مورد از این دست، روزنامه «خلیج تایمز» امارات خبر داده که قرار است «عبدالوهاب عبدل»، رئیس دادگستری امارات به همراه «عبدالخالق عبدالله»، از اساتید علوم سیاسی شیخ نشین امارات، روز 28 مه نشستی را با عنوان «چشم انداز حقوقی و سیاسی اشغال سه جزیره اماراتی از سوی ایران» برگزار کرده و طی آن از چند سند تاریخی در مورد حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه رونمایی کنند!
 
 
البته با توجه به سابقه اندک تشکیل شیخ نشین امارات، این روزنامه تصریح نکرده منظورش از «تاریخ» دقیقاً چیست و این «اسناد تاریخی» به چه دوره ای تعلق دارند.
 
در خبری دیگر در همین رابطه، روزنامه «خلیج تایمز» به همراه چند روزنامه عربی دیگر از جمله «گالف تودی»، «نشنال» و «امارات 24»، از حمایت مجدد عربستان سعودی از ادعای امارات بر جزایر سه گانه ایرانی خبر داده اند. بر اساس این اخبار، معاون وزیر خارجه عربستان در جریان یک سخنرانی در اجلاس عدم تعهد بر حمایت قاطع کشورش از موضع امارات تأکید کرده و خواستار آن شده که ایران یا از طریق مذاکره و یا دادگاه بین المللی داوری، به حل مسائل فیمابین مبادرت ورزد.
 
اظهارات وزیر خارجه عربستان یکی از نشانه های تلاش کشورهای عربی برای بین المللی کردن موضوع جزایر سه گانه ایرانی است.
 
روزنامه «حریت» ترکیه به نقل از «آسوشیتد پرس» خبر داده که کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا، از ساخت یک سپر دفاع موشکی برای کرانه باختری حمایت کرده است. این اعلام حمایت که تحت نفوذ جمهوری خواهان انجام گرفته، بر خلاف نظرات وزارت دفاع آمریکا مبنی بر هزینه بر بودن چنین پروژه ای و مخالفت دموکرات ها با ایجاد آن بوده است.
 
پس از انعکاس بین المللی خبر محکومیت کاریکاتوریست اراکی به 25 ضربه شلاق به دلیل کشیدن کاریکاتور نماینده این شهر، خبر محکومیت این اقدام از سوی چندین سایت خبری ایرانی نیز در رسانه های خارجی منتشر شده است. پایگاه اینترنتی «رادیو اروپای آزاد» از این جمله است که ضمن نقل اصل خبر، موضع گیری سایت های ایرانی را نیز منتشر کرده است.
 
اما در حوزه اقتصاد، به نظر می رسد توافق جدید ایران با چین و هند در مورد صادرات نفت خام، چندان به مذاق غرب و رژیم صهیونیستی خوش نیامده است. به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، «دنی آیالون»، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از چین خواسته تا در سیاستش در مورد ایران بازنگری کند. این سخنان پس از آن بیان می شود که خبر توافق ایران و چین برای پرداخت بهای نفت خام به «یوان»، در میان رسانه های جهان بازتاب پیدا کرد. 
 
سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز در خبری مرتبط، گزارش داده میزان خرید نفت ترکیه از ایران در ماه مارس جاری، بیش از یک میلیون تن بوده است. بر اساس این گزارش، این میزان که بالاترین رقم از ژوئیه سال گذشته تاکنون به شمار می رود، «حفره بزرگی» را در تحریم های نفتی غرب علیه ایران به وجود آورده است.
 
 
روزنامه «دیلی استار» لبنان نیز به نقل از خبرگزاری «رویترز» گزارش داده شرکت بازرگانی دولتی ایران، حداقل 50 هزار تن شکر برزیلی را برای تحویل در ماه ژوئیه جاری خریداری کرده است. به گفته برخی بازرگانان، ایران از کاهش قیمت شکر در هفته جاری که به کمترین میزان طی 20 ماه اخیر رسیده سود برده و حجم موردنیاز شکر خود را خریداری کرده است.
 
روزنامه «تایمز اسرائیل»، طی روزهای گذشته و پس از تشکیل دولت ائتلافی جدید در رژیم صهیونیستی، یک جریان خبری را آغاز کرده که اساس آن، ادعای نزدیک بودن حمله این رژیم به ایران است. این روزنامه در همین راستا، امروز اقدام به انتشار یک تحلیل و یک خبر کرده است. تحلیلگر این روزنامه امروز در مطلبی مدعی شده رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به ایران حمله خواهد کرد.
 
 
علاوه بر این، همین روزنامه با انتشار یک خبر و در تلاشی آشکار برای موجه نشان دادن تحلیل خود، مدعی شده مقامات آمریکایی از احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران، پیش از برگزاری انتخابات آمریکا نگران هستند و طی روزهای گذشته، جلسات متعددی را در این رابطه برگزار کرده اند.
 
روزنامه «هافینگتون پست» نیز امروز در مطلبی به قلم یک تحلیلگر ترکیه ای، مدعی شده ایران به دنبال رسیدن به سطح غنی سازی مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته ای است و از این کار دو هدف عمده را دنبال می کند که عبارتند از بازدارندگی و تهاجم. 
 
اما این مطلب تنها به بیان این دو دلیل اکتفا نکرده و ضمن توهین آشکار به اعتقادات شیعی ایرانیان، مدعی شده اگرچه استفاده از سلاح هسته ای، می تواند به معنای نابود شدن خود ایران نیز باشد، اما اعتقاد به امام غایبی به نام «مهدی» موجب می شود نابود کردن دنیا برای ایرانیان بی اهمیت جلوه کند!
 
در نهایت، روزنامه روسی «پراودا» در مطلبی مفصل به بررسی پیوندهای نظامی و استراتژیک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی پرداخته و بیان کرده که فعالیت های این دو، علیه ایران جهت گیری شده است. 
 
این روزنامه می نویسد آذربایجان تنها شریک قابل اتکای منطقه ای برای اسرائیل است که توسط دولت های عرب احاطه شده و در نتیجه، تل آویو به تقویت بیش از پیش شراکت استراتژیک با آذربایجان ادامه خواهد داد.  
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها